خبرنگاران مذاکرات توافقنامه سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید

به گزارش ساری فان، تهران- خبرنگاران- چین و اتحادیه اروپا پس از برگزاری 35 دور مذاکره، در نهایت مذاکرات خود حول محور توافقنامه سرمایه گذاری بین دو طرف را به انتها رساندند.

خبرنگاران مذاکرات توافقنامه سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید

با ما سفر کنید و با تور سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و رهبران اروپایی روز چهارشنبه اظهار داشتند که دو طرف مذاکرات توافق سرمایه گذاری را طبق برنامه به انتها رساندند.

این بیانیه در جریان نشست ویدئویی بین رئیس جمهوری چین و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا صادر شد.

رئیس جمهوری چین با اشاره به توافق تجاری بین چین و اتحادیه اروپا به عنوان یک توافق متوازن، با استاندارد بالا و منافع متقابل، اظهار داشت که این توافق عزم و اعتماد چین برای سرمایه گذاری سطح بالا را نشان داده است.

توافق بین چین و اتحادیه اروپا پس از طی کردن مراحل قانونی بین طرفین اجرایی می گردد.

اتحادیه اروپا متمایل به توسعه روابط تجاری با چین است با این حال، اتحادیه اروپا می خواهد اطمینان حاصل کند که چین تجارت عادلانه و حقوق مالکیت معنوی را رعایت و به عنوان عضوی از سازمان تجارت جهانی (WTO) به تعهدات خود عمل می نماید.

عمده واردات اتحادیه اروپا از چین کالاهای صنعتی و مصرفی، ماشین آلات و تجهیزات و کفش و پوشاک است و صادرات اصلی اتحادیه اروپا به چین هم ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، هواپیماها و مواد شیمیایی است.

در سال 2013 اتحادیه اروپا و چین مذاکراتی برای توافقنامه سرمایه گذاری را شروع کردند. هدف این توافق این بود که سرمایه گذاران هر دو طرف بتوانند دسترسی قابل پیش بینی و طولانی مدت به بازارهای اتحادیه اروپا و چین داشته باشند و از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری های خود محافظت نمایند.

کمیسیون اروپا هفته گذشته پس از هفت سال مذاکره با چین، متن توافق نامه ای در حوزه حمایت از سرمایه گذاری برای تایید به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 826

به "خبرنگاران مذاکرات توافقنامه سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مذاکرات توافقنامه سرمایه گذاری چین و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید