خبرنگاران رییس جمهوری پاکستان به چین می رود

به گزارش ساری فان، اسلام آباد - خبرنگاران - عارف علوی رییس جمهوری پاکستان، پس از غلبه چین بر ویروس کرونا در استان ووهان، فردا (دوشنبه) به چین سفر می نماید.

خبرنگاران رییس جمهوری پاکستان به چین می رود

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اولین سفر علوی به چین در قامت ریاست جمهوری پاکستان محسوب می گردد. وی قرار است برای دو روز راهی پکن گردد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد : رییس جمهوری این کشور در جریان سفر پکن با مردم و دولت چین به دلیل شیوع مرگبار ویروس کرونا ابراز همبستگی خواهد نمود.

در این بیانیه آمده است: وزیران امور خارجه، برنامه ریزی و بعضی از مسئولان ارشد پاکستانی در این سفر عارف علوی را همراهی خواهند کرد و قرار است دو کشور چند یادداشت تفاهم همکاری با هدف تعمیق مناسبات دوسویه امضا نمایند.

سفر رییس جمهوری پاکستان به چین فرصتی برای تقویت همکاری های دوجانبه و همچنین رایزنی درخصوص تحولات مهم منطقه و مسائل بین المللی است. اسلام اباد و پکن همچنین منافع و اهداف مشترکی درخصوص مسائل مهم منطقه ای و فرامنطقه ای دارند.

سفر علوی در حالی انجام می گردد که اسلام آباد برای مدیریت کرونا و تهدید بالقوه شیوع این ویروس در کشور به استفاده از تجربیات دولت پکن نگاه رو به جلو دارد.

چین امروز خاطرنشان کرد که در 24 ساعت گذشته 20 تن به شمار مبتلایان به ویروس کرونا اضافه شده در حالی که در همین مدت 10 نفر دیگر هم جان باخته اند.

همچنین شمار مبتلایان در چین تا کنون به 80 هزار و 844 تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و 199 نفر رسیده است.

به گفته مقامات بهداشت پاکستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور تا شامگاه یکشنبه به 53 نفر رسیده و تا به امروز 4 نفر از بیماران کرونایی نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 265

به "خبرنگاران رییس جمهوری پاکستان به چین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری پاکستان به چین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید