کوشش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار یک سند درباره روسیه

به گزارش ساری فان، سه مقام دولتی آمریکا اعلام کردند، رئیس جمهور این کشور و رئیس اطلاعاتی اش برای انتشار فوری مدرکی کوشش می نمایند که گزارش جامعه اطلاعاتی در سال 2017 میلادی دال بر اینکه روسیه در انتخابات 2016 میلادی به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات یاری نموده را به چالش می کشد.

کوشش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار یک سند درباره روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دو تن از این مقامات که خواستند نامشان فاش نگردد، گفتند: اما کوشش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رئیس اطلاعاتی اش با اعتراضات جدی از داخل آژانس های اطلاعاتی روبه روست. یکی از دلایل اعتراض آنها نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر است.

یکی از نامه های جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به بازرس کل جامعه اطلاعاتی مورخ 15 اکتبر امسال میلادی تایید کرد که وی به دنبال انتشار این سند طبق درخواست دوین نونز، یکی از قانون گذاران ارشد جمهوری خواه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکاست.

راتکلیف در این نامه نوشت: من درخواست نموده ام که این سند طبق درخواست نونز مورد بازبینی رسمی طبقه بندی قرار گیرد. جمهوری خواستار در این کمیته نخستین بار در دسامبر سال 2018 میلادی یعنی زمانی که کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند درخواست نموده بودند تا این سند از شرایط طبقه بندی خارج گردد.

یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا که با این موضوع آشنایی دارد، گفت: سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا کوشش می نمایند تا مانع راتکلیف در انتشار این سند شوند چرا که این اقدام به دارایی های امنیت ملی لطمه می زند و منابع و روش ها را به خطر می اندازد.

یکی از مقامات مذکور گفت: راتکلیف و بعضی دیگر از مقامات کوشش کردند تا اطلاعاتی را که پنجشنبه شب از حالت محرمانه خارج می شد، بدست آورند. اگر پیروز شوند، این اقدام به آنها اجازه انتشار این سند را در زمانی می دهد که ترامپ و جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات 2020 آخرین مناظره خود را نیز برگزار کردند.

یک مقام چهارم که وی نیز خواست نامش فاش نگردد، گفت، غیر محرمانه شدن این سند تا پنجشنبه شب بسیار بعید است.

این در حالی است که کاخ سفید، وزارت دادگستری، سازمان سیا و آژانس امنیت ملی هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری ننموده اند.

این نخستین بار نیست که راتکلیف اسناد و مدارکی را که ارزیابی جامعه اطلاعاتی در سال 2017 میلادی درخصوص اعتراضات به آژانس های اطلاعاتی آمریکا را زیر سوال می برند، از حالت محرمانه خارج نموده است.

گمان می رود این سند که راتکلیف بر آن تاکید دارد حدودا دو یا سه ساله است و توسط جمهوری خواستار که از ادعای ترامپ دال بر اینکه روسیه در انتخابات 2016 میلادی به نفع ترامپ مداخله ننموده، حمایت می نمایند، سرچشمه گرفته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 683

به "کوشش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار یک سند درباره روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ترامپ و رئیس اطلاعات آمریکا برای انتشار یک سند درباره روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید