ترامپ و بحران قطر؛ هیچ کشوری قصد عقب نشینی ندارد

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، روزنامه فارین پالیسی در گزارشی در مورد بحران منطقه خلیج فارس نوشت: عربستان می کوشد از حجم شکست‌های خود در عرصه سیاست خارجی قبل از خاتمه یافتن دوره دونالد ترامپ بکاهد.

ترامپ و بحران قطر؛ هیچ کشوری قصد عقب نشینی ندارد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، ترامپ در آخرین تلاش‌های خود می کوشد یک جبهه علیه ایران در منطقه خلیج فارس تشکیل دهد و به همین دلیل به تازگی جرد کوشنر مشاور خود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را به منطقه اعزام نموده است.

میانجیگری‌های کویت برای حل بحران میان قطر و عربستان نیز بدون تحقق دستاورد خاصی ادامه دارد. هنوز محاصره دریایی، زمینی و هوایی قطر از سوی عربستان و دیگر کشورهای عربی لغو نشده است.

درست است که وزیر خارجه عربستان به تازگی از حل قریب الوقوع بحران قطر خبر داده است اما تحلیلگران نسبت به این مسأله شک و تردید دارند. دولت آمریکا به دنبال آن است که به وسیله لغو محاصره هوایی قطر، مانع حرکت هواپیماهای این کشور در حریم هوایی ایران و درآمد زایی برای تهران گردد.

این در حالیست که اختلافات میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم چنان پابرجاست. مهم‌ترین اختلاف میان عربستان و قطر، نزدیکی دوحه به تهران و حمایت قطر از اخوان المسلمین و فعالیت‌های شبکه خبری الجزیره است.

روزنامه فارین پالیسی نوشت که در نهایت باید گفت، حاکمان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با تکیه به ثروت‌های نفتی خود بر کرسی قدرت نشسته‌اند اما اختلافات گسترده‌ای بایکدیگر دارند که حل شدنی نیست.

این در حالیست که همزمان با ابراز خوش‌بینی بعضی مقامات عربی درباره حل بحران در روابط چهار کشور عربی با قطر، بعضی منابع عربی گفتند که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی همچنان بر اجرای شروط این کشورها پافشاری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 730

به "ترامپ و بحران قطر؛ هیچ کشوری قصد عقب نشینی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و بحران قطر؛ هیچ کشوری قصد عقب نشینی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید