ترامپ ممنوعیت سفر علیه 6 کشور دیگر را گسترش داد

به گزارش ساری فان، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری ممنوعیت مسافرت علیه نیجریه و پنج کشور دیگر را گسترش داده است.

ترامپ ممنوعیت سفر علیه 6 کشور دیگر را گسترش داد

جهت دریافت مشاوره سفر با کانادا ارزان قیمت با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه ممنوعیت سفر علیه 6 کشور دیگر را گسترش داده است. این دستور ترامپ شامل مهاجران نیجریه و پنج کشور دیگر شده است.

بر اساس این گزارش اقدام جدید ترامپ شک و تردیدهای زیادی را درباره تبعیض آمیز بودن این سیاست به وجود آورده است.

از این 6 کشور چهار کشور آفریقایی هستند و سه کشور اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند. دموکراتها و فعالان حقوق مهاجران بر این باورند که دولت ترامپ به دنبال گسترش محدودیت های اعمال شده در سال 2017 میلادی علیه کشورهای اسلامی است و به طور تبعیض آمیزی تمرکز اصلی خود را به روی کشورهای آفریقایی قرار داده است.

چاد ولف وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا در این باره گفت: کشورهای مذکور در تأمین نظر آمریکا در مورد اتخاذ تدابیر امنیتی و به اشتراک گذاری اطلاعات ناموفق عمل نموده اند و این مسئله موجب اعمال محدودیت های جدید مسافرتی شده است.

وی اضافه نمود: بلاروس طی ماه های اخیر اقداماتی را برای رفع کردن نگرانی های امنیتی آمریکا انجام داده و بنابراین با محدودیت های ویزا روبه رو نخواهد شد.

محدودیت های جدید مسافرتی آمریکا منجر به تعلیق صدور ویزا و اقامت دائم برای شهروندان اریتره، قرقیزستان، میانمار و نیجریه خواهد شد.

دولت آمریکا همچنین صدور ویزاهای متنوع برای اتباع سودان و تانزانیا را نیز متوقف نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 86

به "ترامپ ممنوعیت سفر علیه 6 کشور دیگر را گسترش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ ممنوعیت سفر علیه 6 کشور دیگر را گسترش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید