برآورد هزینه 95.8 میلیارد دلاری پنتاگون برای برنامه به کارگیری موشکهای هسته ای جدید

به گزارش ساری فان، مقام های آمریکایی اعلام کردند، پنتاگون هزینه برآورد شده جایگزینی سری جدیدی از موشکهای هسته ای مستقر در زمین به جای موشکهای نسل قبلی موسوم به Minuteman 3 که 50 سال به طور مداوم عملیاتی بوده اند را به 95.8 میلیارد دلار افزایش داده است.

برآورد هزینه 95.8 میلیارد دلاری پنتاگون برای برنامه به کارگیری موشکهای هسته ای جدید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این برآورد حدود 10 میلیارد دلار نسبت به چهار سال پیش بالا رفته است.

این تسلیحات مشهور به موشکهای بالستیک قاره پیما بخشی از یک فرآیند جایگزینی تقریبا تمام و کمال نیروی هسته ای آمریکا در چند دهه آینده با مجموع هزینه بیش از 1.2 تریلیون دلار است.

بعضی شامل ویلیام جی. پری، وزیر دفاع اسبق آمریکا استدلال می نمایند، بدون موشکهای بالستیک قاره پیما هم می توان از امنیت ملی آمریکا اطمینان حاصل کرد اما پنتاگون می گوید این تسلیحات برای بازدارندگی از جنگ ضروری هستند. دولت ترامپ بر تعهدش بر مستقر کردن نسل جدیدی از موشکهای بالستیک قاره پیما در یک سند آنالیز سیاست هسته ای در سال 2018 تاکید نموده است.

در این سند نتیجه گیری شده است: نیروی موشکهای بالستیک قاره پیما شدیدا در برابر هر گونه حمله هسته ای بجز حملات هسته ای در ابعاد عظیم قابل دوام آوردن است. یک دشمن برای از بین بردن موشکهای بالستیک قاره پیمای آمریکا در زمین احتیاج به دست زدن به یک حمله با هماهنگی دقیق و با صدها کلاهک با دقت و قدرت انفجاری بالا است. این یک چالش غیرقابل عبور برای هر دشمن بالقوه ای در امروز به استثنای روسیه است.

ناوگان 400 تایی فعلی موشکهای Minuteman آمریکا که هر یک با یک کلاهک هسته ای واحد مسلح هستند، در سیلوهای زیرزمینی در مونتانا، داکوتای شمالی، کلورادو، وایومینگ و نبراسکا مستقر هستند. تعداد آنها از سوی معاهده سال 2010 استارت جدید با روسیه که قرار است در فوریه منقضی گردد، محدود شد.

آمریکا همچنین مشغول ساخت یک ناوگان جدید از زیردریایی های مسلح به موشک بالستیک با هدف جایگزینی زیردریایی های استراتژیک فعلی کلاس اوهایو و همچنین یک بمب افکن دور برد جدید مسلح به سلاح هسته ای به جای بمب افکنهای رادارگریز بی-2 است. آمریکا در عین حال در حال ساخت یک موشک کروز هسته ای نسل جدید پرتابی از هوا و یک سیستم جدید ارتباطات و فرماندهی هسته ای است و در عین حال روی کلاهکهای به روز رسانی شده از جمله یک برنامه جایگزینی کلاهکهای موشکهای بالستیک قاره پیما با برآورد هزینه 14.8 میلیارد دلار کار می نماید.

برآورد هزینه 95.8 میلیارد دلاری پنتاگون برای جایگزینی موشک های Minuteman نخستین بار از سوی بلومبرگ نیوز گزارش شد. پنتاگون ماه گذشته میلادی این برآورد را به کنگره اعلام نموده بود اما تا روز دوشنبه از علنی ساختن آن خودداری نموده بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 678

به "برآورد هزینه 95.8 میلیارد دلاری پنتاگون برای برنامه به کارگیری موشکهای هسته ای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد هزینه 95.8 میلیارد دلاری پنتاگون برای برنامه به کارگیری موشکهای هسته ای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید