ادعاهایی جدید پمپئو درباره یاری به ایران در بحران کرونا

به گزارش ساری فان، وزیر خارجه آمریکا که در شرایط گسترش ویروس کرونا در دنیا و ایران همچنان به حملات تروریسم مالی علیه مردم ایران ادامه داده است، مدعی شد پیشنهاد داده ایم به وسیله نهادهای سازمان ملل به ایران یاری ارسال گردد.

ادعاهایی جدید پمپئو درباره یاری به ایران در بحران کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مایک پمپئو در گفت وگو با هانیتی شو در پاسخ به این سوالی درباره ادعای اخیر خود مبنی بر پیشنهاد برای یاری به ایران، گفت: برای ایران و همچنین کره شاقتصادی این مساله مطرح است.

وی اضافه نمود: اینها کشورهایی هستند که ما عمیقا با آنها دچار اختلاف هستیم. ما با جدیت کوشش می کنیم تا شرایط بهتری را برای مردمانشان ایجاد کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: بخشی از آن این است که اطمینان حاصل کنیم که در صورت امکان بتوانیم یاری های مورد احتیاج ارائه دهیم. بنابراین ما هم به کره شاقتصادی و هم ایران، پیشنهاد یاری مورد احتیاج داده ایم و پیشنهاد نموده ایم تجهیزات را به وسیله نهادهای سازمان ملل یا به وسیله کشورهای دیگر، به این کشورها ارسال کنیم.

پمپئو مدعی شد ما این کار را خواهیم کرد، این کار درستی است که باید در زمان بحران انجام دهیم.

وزیر خارجه جنگ طلب ترامپ، روز گذشته شرط ارسال یاری به ایران را آزادی زندانیان دو تابعیتی از ایران دانسته بود.

تدروس آدهانوم رییس سازمان بهداشت دنیای در گفت وگو با شبکه خبری المیادین و در پاسخ به این سؤال که سازمان بهداشت دنیای در کاهش تبعات تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا چه نقشی را ایفا خواهد نمود، گفت که وی روز سه شنبه با [مایک پمپئو] وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه تلفنی گفت وگو و به وی بر احتیاج ایران به حمایت در مقابله با ویروس کرونا تاکید نموده است.

دبیرکل سازمان بهداشت دنیای اظهار کرد: آمریکا نیز با تعلیق بعضی از تحریم ها علیه ایران به خصوص در حوزه بانکی در شرایط فوق العاده و اضطراری موافقت نموده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه دنیای به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و برطرف تحریم ها تأکید کرد.

ظریف در پیامی توئیتری نوشته بود: در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد دنیای و دولت های عضو خواسته ام که به تحریم های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای یاری به مبارزه با کرونا به وسیله بکارگیری ابزار سریع اقتصادی خبر داده بود.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

براساس تازه ترین آمار مبتلایان و جان باختگان به کووید-19، 200 هزار و 680 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده و 8 هزار و 92 نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 275

به "ادعاهایی جدید پمپئو درباره یاری به ایران در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعاهایی جدید پمپئو درباره یاری به ایران در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید