اخراج دیپلمات های چهار کشور اروپایی از روسیه

به گزارش ساری فان، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به تلافی اخراج دیپلمات های خود، دستور اخراج هفت دیپلمات از کشور های اسلواکی، لتونی، لیتوانی و استونی را صادر کرد.

اخراج دیپلمات های چهار کشور اروپایی از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، به این افراد یک هفته فرصت داده شده تا روسیه را ترک نمایند.

رسانه های روسی پیشتر از احضار سفرای این کشور ها در مسکو به وزارت خارجه روسیه اطلاع دادند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه برای ابلاغ رسمی اعتراض و همچنین پاسخ مسکو به اخراج دیپلمات های خود از این کشورها، سفیران آن ها را احضار کرد.

طی روز های اخیر کشور های غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات های روس را از کشور خود اخراج کردند.

دولت جمهوری چک با اتهام زنی به روسیه درباره دو انفجار در یک انبار مهمات در شهر وربتیس که دو کشته بر جا گذاشت، از تصمیم خود برای اخراج 18 دیپلمات روس اطلاع داد. این در حالی است که پس از این اقدام ضد روسی، میلوش زِمان رئیس جمهور چک روز یکشنبه اذعان کرد شواهدی وجود ندارد که نشان دهد عوامل روس در انفجار انبار مهمات در این کشور در سال 2014 دست داشته اند.

روز دوشنبه نیز دولت رومانی در اقدامی شیطنت آمیز، معاون وابسته نظامی در سفارتخانه روسیه را عنصر نامطلوب معرفی کرد و از او خواست که این کشور را ترک کند.

با این حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تنش های اخیر با روسیه را کشور های غربی شروع کردند، از آن ها خواسته که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره هرگونه اقدامات تنش زای بیشتر توسط کشور های اروپایی علیه دیپلمات های مسکو، گفته بود در صورت برداشتن گام های جدید از سوی آنها، مسکو تلافی می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1036

به "اخراج دیپلمات های چهار کشور اروپایی از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج دیپلمات های چهار کشور اروپایی از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید