کاهش 10 درجه ای دمای هوا در این استان ها از امروز

به گزارش ساری فان، روز دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد.

کاهش 10 درجه ای دمای هوا در این استان ها از امروز

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: براساس نقشه های پیش بینی سازمان هواشناسی امروز به تدریج با شمالی شدن جریان ها از سوی دریای خزر در منطقه های از اردبیل گیلان مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی روز آدینه علاوه بر سواحل شمالی کشور در شمال استان های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعد از ظهر در بعضی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی گفت: روز شنبه در غرب گیلان و شمال استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می دهد و روز یکشنبه با تقویت جریان های شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و منطقه های از خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

ضیائیان اظهار کرد: روز دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، منطقه های از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و آدینه در شمال غرب دامنه های جنوبی البرز و استان های ساحلی دریای خزر کاهش می یابد بعلاوه یکشنبه در کل نوار شمالی کشور دما به طور محسوسی کاهش می یابد که پنجشنبه کاهش دما در استان های اردبیل و گیلان بین 8 تا 10 درجه و یکشنبه بین 5 تا 8 درجه است بعلاوه روز یکشنبه کاهش دما در خراسان شمالی بین 8 تا 12 درجه و در استان های مازندران، گلستان و سایر منطقه ها شمال غرب بین 4 تا درجه پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1697

به "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در این استان ها از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در این استان ها از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید