حقایقی درباره هواپیمایی امارات

به گزارش ساری فان، کشور امارات به عنوان یکی از مرفه ترین و در عین حال زیباترین کشورهای حاشیه خلیج فارس، مالک از جمله بهترین ایرلاین های دنیا یعنی هواپیمایی امارات است. دفتر مرکزی این هواپیمایی مشهور، در شهر دبی واقع شده است و همه روزه پروازهای منظمی از این شهر به مقاصدی در اروپا، جنوب شرق آسیا، آفریقا، آمریکا و شبه قاره هند انجام می دهد. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به حقایقی درباره هواپیمایی امارات بپردازیم تا در صورت سفر و خرید تور دبی از آنها بهره مند شوید.

حقایقی درباره هواپیمایی امارات

ویژگی های خاص هواپیمایی امارات

وجود تجهیزات برای دوش دریافت در هواپیما

تجهیزات برای دوش دریافت! وقعا عجیب است. امکاناتی که در هواپیمایی امارات و در کلاس پروازی فرست کلس برای مسافران تعبیه شده، در نوع خود بی نظیر هستند و امروزه اگر مسافری قصد کند که از این خدمات بهره مند گردد، باید هزینه سنگینی بپردازد.

صدمین هواپیمای ایرباس A380 امارات

خوب است بدانید که امارات میزبان صدمین هواپیمای ایرباس A380 در فرودگاه شهر دبی است. این ایرلاین، چهارمین شرکت هواپیمایی در جهان است که دارای عظیمترین ناوگان هوایی متشکل از هواپیمای ایرباس A380 می باشد. همچنین، سفارش 42 فروند از این هواپیمای غول پیکر، تنها بخشی از اقدامات هواپیمایی امارات برای تبدیل شدن به عظیمترین ایرلاین در جهان است. در مجموع هواپیمای امارات دارای 142 فروند ایرباس A380 است. شرکت هواپیمایی سنگاپور نیز با 14 فروند از این هواپیمای غول پیکر، صندلی دوم را در لیست اپراتورهای عظیم ایرباس دارد.

حضور خدمه از 150 کشور مختلف در هواپیمایی امارات

جالب است بدانید که به صورت میانگین در یک پرواز امارات، حداقل خدمه ای از 12 کشور متنوع قابل مشاهده هستند. امارات کشوری است که اغلب جمعیت آن را مهاجرین تشکیل می دهند و یافتن افراد بومی در میان آنها کار دشواریست. بیشتر خدمه این هواپیمایی، اصلیتی انگلیسی دارند و خدمه استرالیایی، مصری، هندی و فیلیپینی نیز در کنار این خدمه به چشم می خورند.

اولین پرواز امارات از دبی به مقصد کراچی در سال 1985

این هواپیمایی در سال 1985 تاسیس شد و اولین سفر هوایی خود را با هواپیمای بوئینگ 727 و به مقصد کراچی پایتخت پاکستان انجام داد. لازم به ذکر است که شرکت هواپیمایی امارات، از زمان تاسیس تا حالا بیش از 3600 پرواز را در هفته، به 140 شهر در 80 کشور مختلف جهان انجام داده است.

هواپیمایی امارات، عظیمترین ناوگان هواپیماهای پهن پیکر در جهان

ایرلاین امارات، از معدود شرکتهای هواپیمایی در جهان است که از هواپیماهای غول پیکر بهره می برد. امارات عظیمترین اپراتور این دو نوع هواپیما در جهان به شمار می رود. این شرکت در مجموع 234 فروند هواپیما دارد که تمامی 98244 صدنلی هواپیماهای آن از مانیتور شخصی و چیدمانی مناسب برخوردار است.

طولانی ترین پرواز امارات با مدت زمان 17 ساعت و 25 دقیقه

تجربه طولانی ترین پرواز جهان از دبی تا اوکلند نیوزلند در مدت زمان 17 ساعت با هواپیمایی امارات. اولین پرواز EK449 برای اولین بار در سال 2016 انجام گرفت که در آن موقع طولانی ترین پرواز جهان محسوب می شد. همچنین در سال 2017 تنها پروازهای قطر از دوحه به اوکلند توانست چنین عنوانی را از آن خود کند.

فرودگاه دبی، سومین فرودگاه شلوغ جهان

فرودگاه بین المللی دبی، پس از آتلانتا جکسون ویل و فرودگاه پکن، سومین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می آید. در فرودگاه های جکسون ویل و پکن بیشتر ترافیک پروازی مختص پروازهای داخلی هستند اما در این فرودگاه ترافیک ها برگرفته از پروازهای بین المللی هستند. طبق آمار و در سال 2016، فرودگاه دبی شاهد 83.6 میلیون مسافر بود. این عدد به میزان تقریبا دو برابر بیشتر از سال 2010 بوده و از این 83 میلیون مسافر، حدود 56 میلیون نفر پرواز امارات را برای سفر های خود رزرو نموده بودند.

هواپیمایی امارات یکی از هواداران فوتبال در جهان

نام معتبر و شناخته شده امارات نه تنها در صنعت هوایی بلکه در ورزش و فوتبال نیز به چشم میخورد. این شرکت حمایت خود را از تیم های عظیمی همچون رئال مادرید، میلان، پاریس اند ژرمن و آرسنال شروع نموده و چندی پیش نیز استادیومی مدرن برای تیم محبوب آرسنال تحت عنوان وزرشگاه امارات تاسیس نموده است.

هواپیمایی امارات جزو هیچ اتحادیه ای نیست

هواپیمایی امارات تنها شرکت هواپیمایی در جهان است که عضو هیچ اتحادیه ای نیست. لازم به ذکر است که سه اتحادیه عظیم استار، وان ورلد و اسکای تیم با اعضای قدرتمند خود همیشه سعی نموده اند تا این شرکت هواپیمایی را برای پیوستن به اتحادیه های خود راضی نمایند، که کوشش آنها در این سالها با شکست روبرو بوده است.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 531

به "حقایقی درباره هواپیمایی امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره هواپیمایی امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید